Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2546, Objekt-ID: 3017

Perfect for television

"New Eastern Europe" has the lowdown on Leviathan's elimination of Boris Nemtsov; "openDemocracy" says talk of tragedy in the Mediterranean will end when taking responsibility begins; in "Blätter", Naomi Klein urges opponents of austerity to join forces with campaigners for climate justice; "Free Speech Debate" questions France's track record as a beacon of free speech; "Mittelweg 36" tries to keep the emotions in check, as the war on terror rages on; "Fronesis" sees a need for a movement of sameness rather than of difference; "La Revue nouvelle" contemplates the limits to autonomy; "Magyar Lettre" takes a trip through the Slovakian literary landscape; "Host" examines the Czech connection in the life and works of Philip Roth; and "Letras Libres" presents a late portrait of Tomas Tranströmer.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!