Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2846, Objekt-ID: 3512

Resisting fatigue

"Index on Censorship" considers the virtues of breaking taboos; in "New Eastern Europe", Andrew Wilson warns of shift in the dramaturgia away from Ukraine; "A2" assesses the challenge that ISIS poses to Europe; "La Revue nouvelle" lines up the new faces of terrorism; "Il Mulino" calls for the gradual naturalization of migrants; "Letras Libres" notes the growing influence of today's media savvy intellectuals; "pARTisan" is determined to sustain the intellectual resistance.

I 1870 fantes det omtrent 100 000 griser i Norge. I dag slakter vi 1,7 millioner griser hvert år. Nå hører vi om et voksende ubehag knyttet til denne produksjonen – selv næringen snakker om «stor etterspørselsrisiko». Og dyrevernere at dersom forbrukere visste mer om hvordan grisen blir mat, så ville maten smakt annerledes.