Spectacular pinkness

"Soundings" says liberal feminism isn't up to the job; "Merkur" publishes an all-women issue without women's issues; "Blätter" surveys the intellectual property battlefield; "L'Espill" does the sums for Spain and Catalonia; "Letras Libres" sees no more "independentistas" than before; "Dialogi" reads purloined letters and leaked emails; "Kulturos barai" asks what is to be done on a full planet; "La Revue Nouvelle" finds Flemish separatism at the centre of Belgian politics; Vikerkaar considers Latvian integration policy academic; "dérive" claims the right to the city; and "Le Monde diplomatique" (Oslo) can't believe that the EU will get the Nobel Peace Prize.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!