Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2616, Objekt-ID: 3243

Still outraged and seeking alternatives

"Kultura Liberalna" discusses the new industrial revolution; "Blätter" predicts that the European divide will keep growing; "Samtiden" says Europe should count itself lucky; "openDemocracy" says the Greek crisis is all about Germany and France; "Soundings" seeks European alternatives; "La Revue nouvelle" considers why the wealthy hate the Greens; "L'Espill" asks whether Podemos and Catalanism can hook up; "Osteuropa" sets the record straight on Russian gas; and "Dialogi" celebrates the power of the documentary.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).