Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2501, Objekt-ID: 2958

Stop press: The world will not end!

In "Vagant", philosopher Alberto Toscano goes to the heart of today's fanaticisms; "Blätter" wonders where the rise and rise of a German Europe will lead; "Letras Libres" profiles Podemos; "Index" reveals how refugee stories are told; "La Revue nouvelle" slams the framing of the migrant as the ideal suspect; "A2" questions the scope of the Greek parliamentary revolt; in "Il Mulino", Nadia Urbinati sees right through the "Renzi sì, Renzi no" debate; and "Nova Istra" marks the long centenary of World War I.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine