Stories without borders

The Eurozine Gallery presents highlights from "Stories without borders", the exhibition series first displayed in Conversano, Italy to coincide with one of southern Italy's most important literary festivals, Lector in fabula, and Eurozine's 2014 conference, entitled "Law and Border: House search in Fortress Europe".

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.