Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 3327, Objekt-ID: 4012

The decline of liberal democracy in Europe's midst

Fidesz's constitutional counter-revolution has reversed the process of democratization begun in Hungary in 1989. Seeking reasons for Hungary's 'backsliding', Gábor Halmai argues that democratic culture is more crucial than formal legality to guaranteeing rule of law. Hungary challenges the EU's ability to prevent illiberal democracies emerging in its midst.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.