The democratization of democracy

"Wespennest" reads the signs and symbols of gender anew; "Transit" sees democracy becoming more of a question than an answer; "Krytyka Polityczna" notes that the EU is strongest where it's least democratic; "Res Publica Nowa" asks who owns my body?; "Blätter" suggests a way out of Fortress Europe; "Il Mulino" assesses the threat of the European North-South divide; "Akadeemia" searches for a solution to the crisis of legitimacy in higher education; "Springerin" examines the art of indebtedness; and in "Samtiden", Karl Ove Knausgård celebrates the writer's unknown partner: the editor.

Nummer 1 2019, har artikler om sosial reproduksjon, sjukehuskamp og pensjon, abortdebatt og et reisebrev fra markeringen av 100-årsdagen for mordet på Rosa Luxemburg i Berlin.

Nyheter fra Eurozine