The democratization of democracy

"Wespennest" reads the signs and symbols of gender anew; "Transit" sees democracy becoming more of a question than an answer; "Krytyka Polityczna" notes that the EU is strongest where it's least democratic; "Res Publica Nowa" asks who owns my body?; "Blätter" suggests a way out of Fortress Europe; "Il Mulino" assesses the threat of the European North-South divide; "Akadeemia" searches for a solution to the crisis of legitimacy in higher education; "Springerin" examines the art of indebtedness; and in "Samtiden", Karl Ove Knausgård celebrates the writer's unknown partner: the editor.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.