The doomsayers will err, again

"Wespennest" winces at a Europe poised between paralysis and renewal; "Mittelweg 36" applies the lessons of economic history; "Schweizer Monat" raises an eyebrow as John Gray ranks Keynes above Hayek; "Vikerkaar" homes in on the contribution of cultural journals to the European public sphere; "Akadeemia" scrutinizes the nature of (Kierkegaard's) writing and the writing of nature; "Lettera internazionale" mediates between history and memory; "Esprit" lists the perfect ingredients for an authoritarian drive á la Orbán; "Spilne" reveals the real reasons for the shortage of wives in the West; "Krytyka" brands Ukranian political science a pseudo-science; and "New Literary Observer" is bemused by Russian proposals to prohibit cats trampling.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine