The doomsayers will err, again

"Wespennest" winces at a Europe poised between paralysis and renewal; "Mittelweg 36" applies the lessons of economic history; "Schweizer Monat" raises an eyebrow as John Gray ranks Keynes above Hayek; "Vikerkaar" homes in on the contribution of cultural journals to the European public sphere; "Akadeemia" scrutinizes the nature of (Kierkegaard's) writing and the writing of nature; "Lettera internazionale" mediates between history and memory; "Esprit" lists the perfect ingredients for an authoritarian drive á la Orbán; "Spilne" reveals the real reasons for the shortage of wives in the West; "Krytyka" brands Ukranian political science a pseudo-science; and "New Literary Observer" is bemused by Russian proposals to prohibit cats trampling.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).