The gentrification of the media

"Esprit" follows the new feminist movements; "openDemocracy" considers the role of women in journalism no trivial matter; "Vikerkaar" establishes just who's guiding guided democracy in Russia; "New Literary Observer" gets to grips with the anthropological turn; "Krytyka" imagines a Ukrainian Man Friday and his two Robinsons, Poland and Russia; "Merkur" lifts the lid on the illusion of consensus in the age of social media; "Reset" acknowledges Michael Walzer as publisher and left voice; "La Revue nouvelle" attends to a dance of death and of life; and in "Syn og Segn", Sofi Oksanen explains how literature can change the world.

Nummer 1 2019, har artikler om sosial reproduksjon, sjukehuskamp og pensjon, abortdebatt og et reisebrev fra markeringen av 100-årsdagen for mordet på Rosa Luxemburg i Berlin.

Nyheter fra Eurozine