The middle class doesn't exist

"Arena" and "Fronesis" show class is back with a vengeance; "New Eastern Europe" fleshes out a definition of solidarity; "Dublin Review of Books" discovers that the German language is not so bad after all; "dérive" writes of rats with wings and other urban species; "Index on Censorship" watches free speech take a beating as economic crisis kicks in; "Il Mulino" berates Italy's hybrid and infertile brand of capitalism; "Revolver Revue" is concerned at the post-communist order of things; "Host" announces the arrival of David Foster Wallace in the Czech Republic; and "Magyar Lettre" warns against using the Velvet Divorce as a model for dismantling Europe.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!