The new wretched of the earth

"Springerin" is arrested by images of political events; "Dérive" discovers in the rhythms of everyday life new sources of resilience; "Merkur" raises fundamental questions about the machinery of Germany's government; "Blätter" acknowledges that no machine is infallible; "L'Homme" finds not a single true self in the auto/biographical; "Krytyka Polityczna" reflects on film, factories and capitalism; "Dilema veche" looks rationally at the rise of Hungary's extreme Right; "Ord&Bild" critiques neo-colonialist narratives; and "Reset" reviews Italy's post-political, bitter-sweet box office hit.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.