The new wretched of the earth

"Springerin" is arrested by images of political events; "Dérive" discovers in the rhythms of everyday life new sources of resilience; "Merkur" raises fundamental questions about the machinery of Germany's government; "Blätter" acknowledges that no machine is infallible; "L'Homme" finds not a single true self in the auto/biographical; "Krytyka Polityczna" reflects on film, factories and capitalism; "Dilema veche" looks rationally at the rise of Hungary's extreme Right; "Ord&Bild" critiques neo-colonialist narratives; and "Reset" reviews Italy's post-political, bitter-sweet box office hit.

Hva er det med kunstfaglig arbeid som kan bidra til å fremme medborgerskap? Ny utgave av DRAMA retter søkelyset mot ulike marginaliserte grupper – fra flyktningbarna som jevnlig ankommer norske skoler til seniorer som opplever tap av verdi og tilhørighet.