Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2782, Objekt-ID: 3446

The paranoid style in the digital era

Half a century after Richard Hofstadter described "the paranoid style in American politics", Marc-Olivier Padis of "Esprit" discerns a comparable phenomenon in the French media. In an article first published in early November, Padis objects to the weakening of the norms of democratic debate.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.