Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2808, Objekt-ID: 3472

The spectre of statelessness

"Blätter" gives climate diplomacy one last chance; "Host" says suspending censorship is one thing, real ideas and creativity another; "openDemocracy" unravels the twisted logic of extremist ideologies; "L'Espill" champions the diversity of European debate in the face of adversity; "New Humanist" draws lessons from the mid-twentieth-century refugee crisis; "Osteuropa" sees Europe's East blend into the Far East; "Vikerkaar" warns of the perils of securitizing memory; "Mute" speaks to the art critic Hal Foster.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).