The Vatican of sport

"Krytyka" tracks the rise and rise of FEMEN; "Index on Censorship" puts sport on trial; "L'Homme" gazes at spectacular women; "New Humanist" asks whether Mormonism will matter in November; "Mehr Licht" burlesques meditations on Albanian national identity; "L'Espill" pays tribute to Joan Fuster, the critical Catalanist; "Dilema veche" detects waning Francophone influence; and "Dialogi" jogs folk memories of Maribor's ancient heritage.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine