The Vatican of sport

"Krytyka" tracks the rise and rise of FEMEN; "Index on Censorship" puts sport on trial; "L'Homme" gazes at spectacular women; "New Humanist" asks whether Mormonism will matter in November; "Mehr Licht" burlesques meditations on Albanian national identity; "L'Espill" pays tribute to Joan Fuster, the critical Catalanist; "Dilema veche" detects waning Francophone influence; and "Dialogi" jogs folk memories of Maribor's ancient heritage.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).