To hell in a handbasket

"openDemocracy" says "big lunch" won't stop white flight; the "Dublin Review of Books" brings good tidings from recent atrocitology; "Glänta" rehabilitates radical chic; "A Prior" accompanies Picasso to Palestine; "Krytyka" finds Ukrainian intellectuals fighting a losing battle on two fronts; "Multitudes" observes NGOs cosying up to power; "l'Espill" calls the captains to account as Valencia sinks into recession; and "RozRazil" relishes the rain.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine