Two or three things about Albania. Travel notes

The pyramid investment funds that two-thirds of Albanians had invested in collapsed in 1997, causing violent social unrest. Many Albanians fled to Italy and 83 perished en route in the sinking of the "Kateri i Rades". But the memory of all this has been suppressed, writes Alessandro Leogrande.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.