Understanding multiculturalism

The emergence of a culturally diverse citizenry, a vision for the nation or an ideology: multiculturalism may mean any of these and more. That it has received anything but a good press of late prompts Varun Uberoi and Tariq Modood to clarify why multiculturalism is in fact flourishing in Britain.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.