Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2927, Objekt-ID: 3598

Varoufakis has a plan

Can Yanis Varoufakis turn his bid to democratize the European Union into a mass social movement? And if so, will it be able to deliver a political turn similar to Roosevelt's New Deal of the 1930s? Political scientist Michal Sutowski assesses the chances of DiEM25 succeeding.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.