Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2829, Objekt-ID: 3493

War will not win democracy

Overthrow a dictator in the Arab world today and you're far more likely to spark civil war than a liberal democracy. So the West shouldn't be militarily engaged at all, says Michael Walzer. For it cannot create democratic polities where there is no social or cultural basis for democracy.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.