Standard objektvisning. Klikk for å lage en ny tilpasset mal, Node-ID: 2724, Objekt-ID: 3387

What animates us?

"Blätter" is adamant that integration will succeed; "A2" says the refugee crisis ought to help us work out what we really care about; "Glänta" enters uncharted, trans-human territory; "Samtiden" reveals why Americans view Scandinavia either as heaven or hell on earth; "Razpotja" reports from inside the captured state of Macedonia; "Multitudes" hatches a plot to exit the Anthropocene; "Merkur" gets personal about knowledge production; "Esprit" considers how democracies might best deal with hate speech; and "Kulturos barai" keeps a keen eye on Internet surveillance strategies.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).