When TV regimes kick in

"Res Publica Nowa" slams liberal pacifism; "NAQD" greets a resurgent pan-Africanism; "Merkur" anticipates a golden future for quality TV; "New Humanist" rises above it; Ny Tid gives Rotten Tomatoes a low rating; "Osteuropa" wonders what happened to eastern Europe's generation X; "Genero" assesses the impact of recession on women in Serbia; "Vikerkaar" addresses the question of evil; "La Revue nouvelle" examines social phobias; and "Blätter" publishes Habermas' latest reflections on the limits of the nation-state.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.