Gjør virkeligheten om til en god historie!

Kl. 16.00 på Tidsskriftdagen 17.11: Hør Berit Hedemann i foredraget: Om å lage fortellinger av abstrakte temaer og den kaotiske virkeligheten.

Berit Hedemann har arbeidet 25 år i Radiodokumentaren i NRK P2. Hun har vunnet 4 internasjonale priser, og redaksjonen vant 15 nasjonale og internasjonale priser under hennes ledelse. Hun har undervist i historiefortelling for journalister internasjonalt, i det siste hovedsakelig i Midt-Østen, og i alle de store avisene i Norge. Hun har gitt ut tre bøker, All min forakt, Melindas Mystiske mysterium, HØR og SE- en håndbok i bildeskapende radio, og i januar kommer Bjørnejegerskens bekjennelser.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine