Gjør virkeligheten om til en god historie!

Kl. 16.00 på Tidsskriftdagen 17.11: Hør Berit Hedemann i foredraget: Om å lage fortellinger av abstrakte temaer og den kaotiske virkeligheten.

Berit Hedemann har arbeidet 25 år i Radiodokumentaren i NRK P2. Hun har vunnet 4 internasjonale priser, og redaksjonen vant 15 nasjonale og internasjonale priser under hennes ledelse. Hun har undervist i historiefortelling for journalister internasjonalt, i det siste hovedsakelig i Midt-Østen, og i alle de store avisene i Norge. Hun har gitt ut tre bøker, All min forakt, Melindas Mystiske mysterium, HØR og SE- en håndbok i bildeskapende radio, og i januar kommer Bjørnejegerskens bekjennelser.

Hva er det med kunstfaglig arbeid som kan bidra til å fremme medborgerskap? Ny utgave av DRAMA retter søkelyset mot ulike marginaliserte grupper – fra flyktningbarna som jevnlig ankommer norske skoler til seniorer som opplever tap av verdi og tilhørighet.