Høstens kurs i Tidsskriftforeningen

Vi satser på at det igjen blir mulig å gjennomføre fysiske kurs, med de retningslinjene fra FHI/ myndighetene som til enhver tid gjelder.

Vi håper du finner noe i denne kurs-menyen; her burde det være noe for enhver smak og behov. Og det er selvsagt lov å bestille alt!

9. september:Kurs i mobilfotografering v/fotograf Marco Villabrille
Heldags kurs med grunnleggende innføring i mobilfotografi.

24. september: Hvordan få nye abonnenter, beholde de du har og kanskje også skape ekstra inntekter! Webseminar v/Jon Erik Ofstad, Subscrybe.

Vi tilbyr tre kurs med Asgeir Olden fra Institutt for journalistikk:

14. september: Det gode intervjuet
Intervjuet er både en metode og en framstillingsform. Da gjelder det å ha tunga beint i munnen. Hva skal med i teksten, hva skal siteres, hva skal gjengis?

8. oktober: Slik redigerer du tekster
En tekst kan se ut som en ganske uformelig masse første gang du kikker på den. Da gjelder det å ha en viss orden i gjennomgangen, ellers kan det bli mye strev og ikke så bra resultat.

15. oktober: Sakprosakritikk
Anmeldelser av sakprosa ser ofte veldig forskjellige ut. Det går ikke an å si at noe er riktig og noe galt, men det går an å se på hvilke elementer en sakprosaanmeldelse vanligvis inneholder.

Les mer om innholdet i kursene her og meldt deg på så fort som mulig. Det er begrenset med plasser.

_____________________________________________________________________________________

I 1870 fantes det omtrent 100 000 griser i Norge. I dag slakter vi 1,7 millioner griser hvert år. Nå hører vi om et voksende ubehag knyttet til denne produksjonen – selv næringen snakker om «stor etterspørselsrisiko». Og dyrevernere at dersom forbrukere visste mer om hvordan grisen blir mat, så ville maten smakt annerledes.