I det smale og det brede

Møt tidsskrifter og redaktører med erfaring fra både sukesseser og nederlag, hva gikk bra og hva gikk galt? Hvordan tenkte de underveis og hva skinner mest i etterpåklokskapens lys?

På Tidsskriftdagen 11. oktober byr vi på denne programposten:

12.15–13.30 I DET SMALE OG DET BREDE
Spreke satsinger på nye tidsskrift og magasiner

Mindre fisk – mer torsk!
Patrik Hadenius (SE), gründer av Språktidningen, Modern Filosofi , m.fl .
Hvordan kan tema og felt som mange oppfatter som «smale» og kjedelige bli populære og lønnsomme tidsskrifter.

Suksess på alle måter, bortsett fra økonomisk
Eirik Kydland, redaktør i musikktidsskriftet ENO
Om hvorfor ENO satset på papir, hvordan de jobber, og hvordan utsiktene er fremover.

For dyre drømmer?
Jo M. Bredeveien, tidl. redaktør i PLOT
Plot er solgt til nye eiere, og de som startet magasinet er ute av driften. Var ambisjonene for høye, markedsarbeidet for dårlig eller er det norske markedet for lite?

Slik satte vi ballen i mål
Frode da Costa Lia, redaktør i fotballmagasinet Josimar
Etter flere års drift har Josimar begynt å tjene penger. Hvordan kom vi dit, hva var utfordringene underveis?

Samtale/debatt + spørsmål fra salen

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern