Interne saker

Den elektroniska Kulturtidskriften 2013 är en katalog över några av Sveriges intressantaste tidskrifter och för den delen också några Finlandssvenska.

Titlar de flesta inte har en aning finns:  4 ARK, Ad Lucem, Aiolos, ALIF, Alkohol & Narkotika, Amnesty Press och många fler.

Eurozines 25. konferanse legges i år til Oslo. Norsk tidsskriftforening er hovedsamarbeidspartner og konferansen støttes av både Fritt Ord og andre.

Konferansen går av stabelen siste helgen i november, 29.11. - 2.12. på Litteraturhuset i Oslo. Store deler av konferansen vil være åpen for publikum, det blir både foredrag og debatter, utstilling og annet.

Mer informasjon om innhold, tid og sted kommer etterhvert.

Har du lyst til å jobbe/skrive i Buenos Aires for en kortere eller lengre tid? Eller drømmer du om en eksotisk ferie?

Nå har du muligheten; vår kursholder, fotograf Linda Cartridge, leier ut sin vakre kunstnerleilighet i Buenos Aires til medlemmer i Norsk tidsskriftforening og andre kreative.

Forskningsrådet har en mengde ulike arrangementer, programmer og annet som du enkelt kan få informasjon om.

Vil du ha informasjon om foredrag og andre spennende aktiviteter, kan du kan gå inn her og abonnere på både nyhetsbrev og forskjellige RSS.

Vi vil gjerne ha innspill til debatter og foredrag som skal avholdes i medlemmenes regi med støtte fra Norsk tidsskriftforening, Kulturrådet og Fritt ord. Har dere lyst til å arrangere debatt, så send oss noen ord om hva den skal inneholde; tema, tid og sted. Sett også opp navn på foredragsholdere/paneldeltakere og ordstyrere du tenker deg kan være med. Om det blir endringer i dette senere er helt greit, det er bare tentative ønsker og forslag vi trenger i første omgang.

Det kan også bevilges mindre beløp til sleppfester, jubileer og annet.

Husk også på at det går an å søke penger til kompetanseheving for redaksjoner. Det gjelder både for kurs dere vil være med på men også for kurs/tiltak som settes i gang den enklete redaksjon.

Send inn forslag til b.riise@synogsegn.no.

Vagant feirer i år 25-årsjubileum, ble nylig kåret til Årets tidsskrift 2013, og er nå ute med det første av årets fire jubileumsnumre.

Det idealistiske tidsskriftet Vagant ble startet av Blindern-studenter i 1988, den gang trykket på avispapir og solgt på gatehjørner og kafeer. Siden har omstreiferen Vagant møtt et skiftende landskap på fremoverlent vis.

Håndleddsbrudd, klamydia og kreftceller blir lagt under lupen i siste utgave av Tidsskriftet.

15.00-17.00 17. august 2017

TFs kontor, Litteraturhuset