Intervjuet som sjanger og metode

På dette kurset går vi gjennom de viktigste formene for intervjuer; nyhetsintervjuet, temaintervjuet, standard-
intervjuet, profilen, portrettet, og hva de brukes til.

Kurset holdes på Litteraturhuset i Kverneland fra kl. 16.00 -20.00 mandag 9. oktober.

Kurset holdes av Asgeir Olden fra Institutt for journalistikk, og er det siste av tre journalistikkurs.

Intervjuet som sjanger og metode

Intervjuet kan være en metode til å få vite noe, til å konfrontere noen eller til å bli kjent med noen.

Vi ser også på selve intervjuformatet. Hva er gode spørsmål, hva er dårlige? Vi snakker også litt om teknikk – opptak eller notater, utskriving og redigering, hva skal vi sitere og hva kan vi nøye oss med å gjengi.

Servering av pizza på kontoret vårt fra 15.30. Gratis for medlemmer.

PÅMELDING HER

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern