Intervjuet som sjanger og metode

På dette kurset går vi gjennom de viktigste formene for intervjuer; nyhetsintervjuet, temaintervjuet, standard-
intervjuet, profilen, portrettet, og hva de brukes til.

Kurset holdes på Litteraturhuset i Kverneland fra kl. 16.00 -20.00 mandag 9. oktober.

Kurset holdes av Asgeir Olden fra Institutt for journalistikk, og er det siste av tre journalistikkurs.

Intervjuet som sjanger og metode

Intervjuet kan være en metode til å få vite noe, til å konfrontere noen eller til å bli kjent med noen.

Vi ser også på selve intervjuformatet. Hva er gode spørsmål, hva er dårlige? Vi snakker også litt om teknikk – opptak eller notater, utskriving og redigering, hva skal vi sitere og hva kan vi nøye oss med å gjengi.

Servering av pizza på kontoret vårt fra 15.30. Gratis for medlemmer.

PÅMELDING HER

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine