Kurs 21.5.: Hvordan skrive en god søknad om prosjektstøtte?

Å lage gode prosjekter og skrive gode søknader er viktig for mange tidsskrifter og skribenter. Om du skal søke støtte til små eller store prosjekter gjelder det samme; prosjektet skal være gjennomtenkt og gjennomførbart, og søknaden skal være velformulert.

Vi går gjennom følgende:

• Hvor kan vi søke støtte?
  • Hva skiller ulike støttekilder som Fritt Ord, Kulturrådet og NFF?
  • Hva kan det søkes midler til? Drift, formidling, artikler, kritikk, utgivelser, debatter, kurs m.m.
  • Hvem kan søke/få støtte? Redaksjoner, utgivere, skribenter.
  • Kriterier og muligheter. Hvordan tenker støttegiverne, og hvilke muligheter finnes?
  • Innhold og argumentasjon. Hvorfor skal akkurat dette prosjektet få støtte?
  • Oppsett og budsjett i en søknad. Hvor mye skal du skrive og hvor mange tall må være med?
  • Erfaringsdeling: hva har fungert bra og hva har ikke?

Tid og sted: Kl. 16.00 – 19.00 21. mai i Oslo, Tidsskriftforeningens kontor, 4. etg. på Litteraturhuset. Lett servering.

Kurslærer: Bente Riise, gen.sekr. i Norsk tidsskriftforening

Vi har 6 plasser, kurset er gratis for medlemmer. Påmelding her.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!