Kurs med Erik Wold: Hvordan lage debatt

Vil du og din redaksjon lage bedre debatter? Har du ikke turt å lage debatt ennå? Debatter er viktige for å formidle det som skapes i tidsskriftene. Onsdag 7. september har vi fått Erik Wold til å holde kurs for Tidsskriftforeningens medlemmer om hvordan planlegge og gjennomføre en god debatt.

Kurset tar for seg følgende:

- hvem bør være med i debatten?

- hvordan få frem essensen i budskapet og å få ut det beste av debattantene
- debattledelse
- om å improvisere og motivere og å kunne håndtere det uforutsette
- de grunnleggende elementene i planleggingen av et arrangement

Praktiske øvelser og debatt-trening.

Tid og sted: Onsdag 7. september kl. 16.30 til 20.00 i Kverneland, Litteraturhuset i Oslo
Pris: Kr. 300 for medlemmer, kr. 1000 for andre.

Bindende påmelding. Enkel servering. Meld deg på her.

Les mer her: http://kjordebatt.no/content/omoss

Erik Wold ledet i fire år Norges mest sette TV-debattprogram Debatten på NRK1. Han var ansatt i NRK fra 1990 til 2014. Han har vært journalist, vaktsjef og programleder for Dagsrevyen, samt programleder for en rekke profilerte programmer som Dagsnytt Atten, Morgennytt, Frokost-TV, Standpunkt, Aktuelt og RedaksjonEN. Han har ledet mange store direktesendinger i forbindelse med valg og nasjonale og internasjonale begivenheter.

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern