Nye kunstnere til Fanfare

Filmregissøren Paul Tunge, artistene Emile The Duke og Sandra Kolstad, DJ-en og produsenten Bendik Baksaas og bandene Skrap og Broen er blant de nye kunstnerne Fanfare jobber med i 2017.

– På hvert sitt vis er de alle utstående og særpregede kunstnere som vi har skikkelig troen på, sier forlagssjef i Fanfare Synne Øverland Knudsen.I

løpet av 2017 venter en rekke prosjekter og utgivelser. Bredden i formater og uttrykk illustrerer hva Fanfare vil være – et multikulturhus. Aller først ut kommer en oversettelse, av den kritikerroste danske forfatteren Lea Marie Løppenthin. Mars er best er gjendiktet av Amalie Kasin Lerstang og utgis den 1. mars.

– Vi har kikket ut i verden og funnet publikasjoner som ligner på hva vi i Fanfare kunne utgitt. Da Mars er best først utkom i Danmark, var det på det danske mikroforlaget OVBIDAT (Organiseret vold begået imod den almindelige tale), i 2016. Hver utgivelse var håndsydd, omslaget var av gul kartong – malt med akvarellfarger av forlaget og forfatteren selv. Og hva ellers er vel mer betegnende for å kickstarte våre utgivelser og prosjekter i 2017?

Tema: Skrekkfim. Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff har vært gjesteredaktører for Wuxia 3/4 – 2017 og laget et temanummer om skrekk og gru på film og tv.
I nummeret kan du blant annet lese intervjuer med skaperne bak tv-serier som Fortitude og Äkta människor, og et nyskrevet essay om sjangeren av skrekkfilmregissørene The Soskia Sisters.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern