Nye kunstnere til Fanfare

Filmregissøren Paul Tunge, artistene Emile The Duke og Sandra Kolstad, DJ-en og produsenten Bendik Baksaas og bandene Skrap og Broen er blant de nye kunstnerne Fanfare jobber med i 2017.

– På hvert sitt vis er de alle utstående og særpregede kunstnere som vi har skikkelig troen på, sier forlagssjef i Fanfare Synne Øverland Knudsen.I

løpet av 2017 venter en rekke prosjekter og utgivelser. Bredden i formater og uttrykk illustrerer hva Fanfare vil være – et multikulturhus. Aller først ut kommer en oversettelse, av den kritikerroste danske forfatteren Lea Marie Løppenthin. Mars er best er gjendiktet av Amalie Kasin Lerstang og utgis den 1. mars.

– Vi har kikket ut i verden og funnet publikasjoner som ligner på hva vi i Fanfare kunne utgitt. Da Mars er best først utkom i Danmark, var det på det danske mikroforlaget OVBIDAT (Organiseret vold begået imod den almindelige tale), i 2016. Hver utgivelse var håndsydd, omslaget var av gul kartong – malt med akvarellfarger av forlaget og forfatteren selv. Og hva ellers er vel mer betegnende for å kickstarte våre utgivelser og prosjekter i 2017?

Intervju med Tony Kushner, forfatter av Angels in America. Intervju med Romeo Castellucci om hans iscenesettelse Democracy in America, basert på Alexis de Tocqueville. Essay om Gertrude Steins Four Sanits in Three Acts, NY 1936. Krystian Lupas iscenesettelse av Kafkas Prosessen. Warszawa.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern