Og de nominerte er…

Årets nordiske tidsskrift kåres på Bokmessen i Gøteborg fredag den 28. september. Årets tidsskrift i Norge, Norsk Shakespeare og teatertidsskrift, er vår kandidat. Fra de andre landene i Norden er Nya Argus (Finland), Suomen Luonto (Finland), Standart (Danmark) og Ett lysande namn (Sverige) nominerte.

Prisen ble første gang delt ut i Oslo i 2009. Seieren gikk da til det norske litteraturtidsskriftet Vinduet. Siden den gang har Norge gjort stor suksess.  I fjor vant litteraturtidsskriftet Bokvennen, og de mottok prisen under bokmessen Bogforum i København. Det allmennkulturelle tidsskriftet Syn og Segn landet prisen på bokmessa i Helsingfors i 2010.

Kan 2012 være året et dansk, finsk eller svensk tidsskrift går av med seieren? Eller vinner et norsk tidsskrift for fjerde år på rad?

Filosofisk supplement er et studentdrevet tidsskrift for filosofi. Denne utgaven er dedisert til Immanuel Kant og hans filosofi. Tekstene er skrevet av både nåværende og tidligere studenter, samt akademikere fra inn og utland.