Seminar, årsmøte og prisutdeling

Kl. 16.00 – 17.30 Redaktørens ansvar og plikter
Seminar med Arne Jensen, generalsekretær i Norsk Redaktørforening

Om redaktøransvaret, ansvarssystemet, Redaktørplakaten og lov om redaksjonell fridom i media (som nå blir inkorporert i medieansvarsloven). Seminardeltakerne deler sine erfaringer og trekker opp de spørsmål og problemstillinger de ønsker belyst. Med det som utgangspunkt går vi gjennom de viktigste spørsmål redaktørene bør ha kontroll på.

Kl. 18.00 – 19.00  Årsmøte i Norsk tidsskriftforening
Sakspapirer sendes ut 11.mars.

Kl. 19.30 Utdeling av Årets tidsskrift 2020
Prisen(e) deles ut på festarrangement etter årsmøtet. Hold av ettermiddagen og kvelden og bli med på å feire tidsskrifter som får fortjente priser. Juryens arbeid vil være ferdig ca. en uke før og vinneren(e) får beskjed så snart juryen er klare.

Tid og sted: onsdag 25. mars 2020, hos Fritt Ord, Uranienborgveien 2

Påmelding her. Mer informasjon vil sendes etterhvert.

I 1870 fantes det omtrent 100 000 griser i Norge. I dag slakter vi 1,7 millioner griser hvert år. Nå hører vi om et voksende ubehag knyttet til denne produksjonen – selv næringen snakker om «stor etterspørselsrisiko». Og dyrevernere at dersom forbrukere visste mer om hvordan grisen blir mat, så ville maten smakt annerledes.