Vi utlyser nok en gang konkurransen om årets gjeveste pris; Årets tidsskrift 2020!

Har ditt tidsskrift utmerket seg på noen måte; skapt furore i offentligheten,lagt om til et fantastisk design, klekket ut noe nytt eller rett og slett levert særdeles bra i året som har gått?

Da bør du melde deg på i år, innsendingsfristen er 20. januar 2020.

Har du mottatt en pris tidligere, er ikke det noe hinder for enda mer ære og berømmelse. Det blir delt ut priser i andre kategorier i tillegg til hovedprisen Årets tidsskrift!

Du kan lese mer om kriteriene og hva som vektlegges her.
Skjema for påmelding finner du her.

Prisen deles ut på et festarrangement etter vårt ordninære årsmøte 25. mars i Fritt ords lokaler, Uranienborgvn. 2, Oslo.

Juryen for 2020 består av:
Vidar Røeggen, Seniorrådgiver Universitets- og høgskolerådet - Geir Skomsøy, Designfaglig rådgiver - Andreas Wiese, Rådgiver - Ellen Krystad, Tekstkonsulent i Gyldendal Norsk Forlag - Cecilia Ekstrøm, Leder HumSam-biblioteket ved Universitetet i Oslo

Prisen er støttet av Tidsskriftforeningen, Norsk journalistlag, Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!