Husk ISSN for tidsskrift!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Vær likevel obs på at trykt og elektronisk utgave, eller ulike språkvarianter av samme tidsskrift, får hvert sitt ISSN-nummer.  I Norge er det Nasjonalbiblioteket som tildeler ISSN-nummer. ISSN Norge har en avtale med GS1 Norway, som kan hjelpe med å omdanne ISSN-nummeret til en grafisk strekkode av typen EAN-13. Riktig strekkode gjør det blant annet lettere å selge tidsskriftet i butikk.Trykkeriet kan ta seg av selve strekkodemerkingen for tidsskrifter som har denne koden.

Les mer og søk om ISSN hos Nasjonalbiblioteket: https://www.nb.no/standardnummerering/issn/

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Les mer her.