Personvernerklæring Tidsskriftforeningen

I denne personvern-erklæringen gir vi deg informasjon om hvordan vi bruker og beskytter dine personopplysninger og hvilke rettigheter du har.

Norsk tidsskriftforening  v/koordinator er behandlingsansvarlig og har ansvaret for at opplysningene som vi har om deg brukes i tråd med personvernlovgivningen.

Personopplysninger er alle opplysninger som kan knyttes til deg som enkeltperson. Tidsskriftforeningens medlemmer er ikke privatpersoner, men tidsskrifter, og kommer således ikke inn under dette regelverket.

Privatpersoner og opplysninger om disse er i vår sammenheng redaktører, redaksjonsmedlemmer og andre direkte tilknyttet tidsskriftene. Det kan også være personer utenfor tidsskriftene som melder seg på kurs og arrangementer i regi av Tidsskriftforeningen. Disse kommer inn under regelverket.

Hvilke opplysninger vi har om deg

Opplysninger som gis av deg når du bruker våre tjenester:
-Påmelding til kurs og arrangementer
-Påmelding til nyhetsbrev
-Besvarelser av undersøkelser relatert til tidsskriftdrift
-Faktura- og betalingshistorikk i forbindelse med kursavgifter og medlemskontingent når denne er betalt av privatperson på vegne av Tidsskrift
-E-post adresse for mottak av nyhetsbrev på vegne av tidsskrift eller av egen interesse/aktivt påmeldt

Vi bruker ikke kortbetaling for kjøp, men sender kun faktura og vi samler inn maksimalt følgende opplysninger:

- Tidsskriftet/bedriften/institusjonen du jobber for/representerer/kommer fra
-Navn, fakturaadresse, telefonnummer og e-postadresse til fakturamottaker eller din private e-postadresse

Hvordan bruker vi opplysningene
Her er de viktigste formålene som vi bruker opplysningene til:

-For å sende faktura
-For å se antallet påmeldte til arrangementer og kurs
-For å innhente data om spørsmål knyttet til tidsskriftdrift, hvor svarene peker tilbake til tidsskriftets situasjon og ikke innsenders private preferanser
-For bokføringsformål  (Bokføringsloven er overordnet og vi oppbevarer nødvendige opplysninger for å følge til enhver tid gjeldende regelverk.)

I vårt nyhetsbrev ligger en mulighet til å be om avmelding.

__utmz

__utmc
eZSESSID7fa3b767c460b54a2be4d49030b349c7
Sesjon-ID på vårt nettsted. Denne slettes så snart du lukker nettleseren. Finnes det flere så kan årsaken være at du har vært på forskjellige språkversjoner.

__utma

__utmt

__utmb

_atuvc

Hvem deler vi opplysningene med
Vi deler opplysningene med tekniske tredjeparter, f.eks. de som drifter nettside, nyhetsbrev el.l. .

Vi deler ikke opplysninger til kommersielle aktører med salg og/eller reklame som formål.

Vi kan dele opplysninger på forespørsel fra Kulturrådet, Fritt Ord eller andre offentlige samarbeidspartnere, institusjonerer eller bidragsytere som har som formål å kartlegge tidsskrifters situasjon:
For revisjon av våre aktiviteter
Resultater av spørreundersøkelser
Statistikkformål
Annet som er av interesse for tidsskriftfeltet som offentlig/samfunnsmessig nytte eller behov

Dine personvernrettigheter
Du har en rekke personvernrettigheter, og lurer du på noe ang. dine lagrede opplysninger hos oss, ta kontakt med oss på post@tidsskriftforeningen.no

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!