Støtteordninger

Medlemmer kan søke om støtte til debatt.

Innvilget beløp utbetales i etterkant mot innsending av kvitteringer som dekker bevilget beløp. Det skal leveres en rapport sammen med økonomisk oversikt. Lenke til rapportskjema sendes når beløp bevilges.
Rapporten vil inngå i våre rapporter til de som bevilger midler til arrangementene, for eksempel Fritt Ord og Kulturrådet.

Debatt søknadsskjema

Fritt Ord gir støtte under flere programområder

Kulturrådets søknadsfrister for områder som gjelder tidsskrift

Norsk tidsskriftforening
Se eget skjema. Ta gjerne kontakt hvis du trenger hjelp til utfylling.

Kulturrådet

Fritt Ord

Forskningsrådet

Nordisk Kulturfond

Stipend og legater

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!