Arr 2- 2012

Temanummer om smerte; samtale mellom en fakir og en smertepasient. Les også artiklene "Døden som tyv – Sorg og mening hos Egil Skallagrimsson og Jens Nilssøn", "Sannhetens pris og forskerens rolle", bokmeldinger og annet stoff

Temanummer om Smerte

Frivillig og ufrivillig smerte

Samtale mellom en fakir og en smertepasient
Håvve Fjell er selvlært fakir og performancekunstner med smerte som arbeidsfelt. Anna Tostrup Worsley er forfatter og profesjonell pasient med 20 års erfaring i å leve med kronisk smerte. Fra sine ulike ståsteder diskuterer de den individuelle smerteopplevelsen.

Andre artikler fra dette nummeret

Døden som tyv – Sorg og mening hos Egil Skallagrimsson og Jens Nilssøn

Sannhetens pris og forskerens rolle – Svar til Thomas Ugelvik

Bokmeldinger fra dette nummeret

En stedig historiker

Speiderbevegelsens oppdragelsesideologi

Inn i nattens historie

Før, etter, under og over «Rubin-året»

Den suverene

Eichmann bak masken

Kameleonen Goebbels

Far i stua

Robespierre som romer

2087 spørsmål om jødenes liv og virke i tsarens Russland

Medvitslause kvinner og den store vekkinga som heimsøkte vårt land

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern