Beijing Trondheim 4/16

Hovetema for høstens nummer er "lyd". Hvordan påvirkes det vi skriver av lyd? Kan det å lese gjøre oss bedre til å lytte?

I vår tid er det kanskje viktigere enn noen gang å kunne skille lyden fra ulyden, å evne å høre melodien i all støyen. Vi har satt på oss hodetelefonene - ikke for å stenge verden ute, men for å slippe den inn.Les om litterære motiver hos Motorpsycho, poppoeten Brandon Brown, Ulf Risnes' kriminelle fortid, punkbandet Blomst, Talking Heads og dadaismen, japansk støymusikk samt våre fem sedvanlig nydelige debutanter, m.m

Vi lanserer nytt nummer av Tidsskriftet Beijing TRH og feirer samtidig utgivelsen av Markus Lanttos nye bok, "kroppstemperatur kronhjort". Velkommen til fest på Galleri KiT lørdag 10. desember kl. 18.00!

Facebook-event med mer info: https://www.facebook.com/events/1686150185029689/

For bestilling av presseeksemplar / PDF av magasinet, kontakt oss på post@beijingtrondheim.no

Temanummer om iransk film med Sara R. Yazdani og regissør Kaveh Tehrani som gjesteredaktører. Kurator Övül Ö. Durmusoglu skriver om Forough Farrokhzads «The House is Black» (1964), filmforsker Annie Fee diskuterer hvorfor Jafar Panahis «Taxi Teheran» (2015) ikke er en art-house film.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern