ENO 17 - 2014

Det nye nummeret av ENO skal stå som et klart og tydelig bevis på at ideen om at kvinner ikke kan være fullstendig oppslukt av musikk, er rent oppspinn.

18. september kommer den syttende utgaven av musikktidsskriftet ENO (i våres kåret til Årets tidsskrift 2014) i bladhyllene.
Nummeret er laget av kvinnelige bidragsytere. Et eget redaksjonsråd bestående av Oda Faremo Lindholm, Synne Øverland Knudsen og Hanne Christiansen er satt ned for anledningen.

Hvorfor?
«Bak ligger et oppriktig ønske om bevisstgjøring, ikke minst for vår egen del, men forhåpentligvis vil det også være til inspirasjon for andre. Samtidig er det én myte vi gjerne ønsker å kverke».

Les hele lederen her: http://enomagasin.no/leder17/

Tema Avhengighet: Avhengighet gir ikke fritak for straff. Intervju med lege og forsker Knut Boe Kielland, omtale av boka Hva er avhengighet v/ Jahn Arne Olsen og artikkelen «Bør narkotika legaliseres?» av Øyvind Røed. Les vinnertekstene i årets tekstkonkurranse som ble arrangert i samarbeid med =Oslo.

Andre arrangementer

Nyheter fra Eurozine