ENO 17 - 2014

Det nye nummeret av ENO skal stå som et klart og tydelig bevis på at ideen om at kvinner ikke kan være fullstendig oppslukt av musikk, er rent oppspinn.

18. september kommer den syttende utgaven av musikktidsskriftet ENO (i våres kåret til Årets tidsskrift 2014) i bladhyllene.
Nummeret er laget av kvinnelige bidragsytere. Et eget redaksjonsråd bestående av Oda Faremo Lindholm, Synne Øverland Knudsen og Hanne Christiansen er satt ned for anledningen.

Hvorfor?
«Bak ligger et oppriktig ønske om bevisstgjøring, ikke minst for vår egen del, men forhåpentligvis vil det også være til inspirasjon for andre. Samtidig er det én myte vi gjerne ønsker å kverke».

Les hele lederen her: http://enomagasin.no/leder17/

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine