ENO 17 - 2014

Det nye nummeret av ENO skal stå som et klart og tydelig bevis på at ideen om at kvinner ikke kan være fullstendig oppslukt av musikk, er rent oppspinn.

18. september kommer den syttende utgaven av musikktidsskriftet ENO (i våres kåret til Årets tidsskrift 2014) i bladhyllene.
Nummeret er laget av kvinnelige bidragsytere. Et eget redaksjonsråd bestående av Oda Faremo Lindholm, Synne Øverland Knudsen og Hanne Christiansen er satt ned for anledningen.

Hvorfor?
«Bak ligger et oppriktig ønske om bevisstgjøring, ikke minst for vår egen del, men forhåpentligvis vil det også være til inspirasjon for andre. Samtidig er det én myte vi gjerne ønsker å kverke».

Les hele lederen her: http://enomagasin.no/leder17/

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.