ENO 17 - 2014

Det nye nummeret av ENO skal stå som et klart og tydelig bevis på at ideen om at kvinner ikke kan være fullstendig oppslukt av musikk, er rent oppspinn.

18. september kommer den syttende utgaven av musikktidsskriftet ENO (i våres kåret til Årets tidsskrift 2014) i bladhyllene.
Nummeret er laget av kvinnelige bidragsytere. Et eget redaksjonsråd bestående av Oda Faremo Lindholm, Synne Øverland Knudsen og Hanne Christiansen er satt ned for anledningen.

Hvorfor?
«Bak ligger et oppriktig ønske om bevisstgjøring, ikke minst for vår egen del, men forhåpentligvis vil det også være til inspirasjon for andre. Samtidig er det én myte vi gjerne ønsker å kverke».

Les hele lederen her: http://enomagasin.no/leder17/

Tekstar frå Sør- og Mellom-Amerika. Mubalegh omset eit utval dikt av brasilianske Conceição Evaristo, som hadde sin forfattardebut i 1990, og har sidan gjeve ut poesi, noveller og romanar. I forfattarskapen sin tematiserer ho nostalgi overfor ei tapt jord, eit tapt Afrika, eit hav av minner, men òg eit håp om noko nytt.