FANFARE #2

Byen er en sammenstimling av mennesker som er engstelige for å være alene, sier forfatter Tor Åge Bringsværd i FANFARE #2. Bygda er der norsk skjønnlitteratur foregår, mener Jon Refsdal Moe, teatersjef på Black Box Teater. Les Fanfares bygdenummer!

Byen er en sammenstimling av mennesker som er engstelige for å være alene, sier forfatter Tor Åge Bringsværd i FANFARE #2. Bygda er der norsk skjønnlitteratur foregår, mener Jon Refsdal Moe, teatersjef på Black Box Teater. For forfatter Victoria Kielland er bygda det stedet hun alltid har hatt dårlig samvittighet for ikke å komme fra. Når kongen kommer til Åmli, spiller Jonas Alaska. Fotograf Karoline Hjorth reiste til New York, men endte opp med å kle opp gamle seniorhelter i natur. Ingvild Schade måtte flytte fra Drammen for å debutere som forfatter - med en bok om Drammen og drammensere.

FANFARE #2, BYGDENUMMERET, inneholder i tillegg bidrag av og med blant annet: Ole Robert Sunde, Bendik, Biri-tapet, Kaja Schjerven Mollerin, Linn Rottem, Katrine E. Strøm, Suttungbevegelsen, Maria Tryti Vennerød, LOPI, Charlotte Rostad, Mikkel Bugge, Jannicke Systad Jacobsen, Kval&Actionfilm, Norsk Rockforbund.

Tema Avhengighet: Avhengighet gir ikke fritak for straff. Intervju med lege og forsker Knut Boe Kielland, omtale av boka Hva er avhengighet v/ Jahn Arne Olsen og artikkelen «Bør narkotika legaliseres?» av Øyvind Røed. Les vinnertekstene i årets tekstkonkurranse som ble arrangert i samarbeid med =Oslo.

Andre arrangementer

Nyheter fra Eurozine