Fanfare #3 - 2014

Politisk kunst; hva er det egentlig? I dette nummeret diskuteres begrepet politisk kunst. Nytt nummer 6. mars

FANFARE #3: DET POLITISKE NUMMERET - UTE 6.MARS!

Torsdag 6.mars slippes #3 av kulturtidsskriftet FANFARE - det politiske nummeret.

I #3 har vi diskutert begrepet politisk kunst. Hva er det egentlig? Nummeret har funnet kunstprosjekter som har blitt tatt opp på Stortinget, tatt tempen på pengestrømmen i kulturbransjen, diskutert moral, frihet og hvor lang levetid en bok har – og en rekke kunstnere har skrevet manifest.

Blant bidragsyterne i #3 er:Dag Johan Haugerud, Kjersti Annesdatter Skomsvold, Hans Petter Blad, Kate Pendry, Kaja Gunnufsen, Morten Traavik, Mira Berggrav Refsum, Bernhard Ellefsen og Daniel Kvammen.

FANFARE er et kulturmagasin for mange kunstuttrykk, der små og store aktører får stå side om side.

Magasinet distribueres gjennom Interpress (Narvesen) og en rekke uavhengige forhandlere i Oslo, Bergen og Trondheim. FANFARE er støttet av Norsk Kulturråd og Fritt Ord. Redaktører er Amalie Kasin Lerstang og Synne Øverland Knudsen.

Kontakt: synne@fanfaremag.no

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).