Fanfare #3 - 2014

Politisk kunst; hva er det egentlig? I dette nummeret diskuteres begrepet politisk kunst. Nytt nummer 6. mars

FANFARE #3: DET POLITISKE NUMMERET - UTE 6.MARS!

Torsdag 6.mars slippes #3 av kulturtidsskriftet FANFARE - det politiske nummeret.

I #3 har vi diskutert begrepet politisk kunst. Hva er det egentlig? Nummeret har funnet kunstprosjekter som har blitt tatt opp på Stortinget, tatt tempen på pengestrømmen i kulturbransjen, diskutert moral, frihet og hvor lang levetid en bok har – og en rekke kunstnere har skrevet manifest.

Blant bidragsyterne i #3 er:Dag Johan Haugerud, Kjersti Annesdatter Skomsvold, Hans Petter Blad, Kate Pendry, Kaja Gunnufsen, Morten Traavik, Mira Berggrav Refsum, Bernhard Ellefsen og Daniel Kvammen.

FANFARE er et kulturmagasin for mange kunstuttrykk, der små og store aktører får stå side om side.

Magasinet distribueres gjennom Interpress (Narvesen) og en rekke uavhengige forhandlere i Oslo, Bergen og Trondheim. FANFARE er støttet av Norsk Kulturråd og Fritt Ord. Redaktører er Amalie Kasin Lerstang og Synne Øverland Knudsen.

Kontakt: synne@fanfaremag.no

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.