Fett 4/12

I årets siste Fett går vi under overflaten med Jon Mikkel Brock Ålvik, ser på barnehage-bløffen med distriktsblikk, gir deg ei sexy innføring i streik, ser på bokhøstens kvinneliv og mye mer.

Barnehagebløffen: Hvordan kan Høyre og Frp - av alle - være kjent med et barnehageopptak som i praksis betyr at staten bestemmer over folks reproduksjon? Silje Charlotte Solstad skriver om barnehagedekninga fra et distriktsperspektiv.

Mener Jon Mikkel Broch Ålvik at Marit Larsen er uekte? Vi går under the surface med den utskjelte doktoren.

Kvinneorganisasjonene sultefores og har knapt penger til å i det hele tatt organisere seg. Et demokratisk problem sier forsker, men Solveig Horne er fornøyd.Når rettferdighet har en farge: Feminisme og abortaktivisme i BrasilVil de «rike onklene» Høyre vil ha til å finansiere kulturen bry seg om feministisk kultur? Neppe, skriver Jenny Dellegård fra FemmeBrutal.

Ellers byr vi på ei sexy innføring i streik, en oppladning til til Solveig Hornes endring av likestillingsloven, debut for vår nye spalte Fett Ung med bidragsytere under 18 år, et møte med kvinnen bak Nobels fredspris, Kristina Leganger Iversen ser på kvinnelivet i bokhøsten, og Heidi Bøhagen leser Lena Dunham. For å nevne noe.

Håndleddsbrudd, klamydia og kreftceller blir lagt under lupen i siste utgave av Tidsskriftet.

15.00-17.00 17. august 2017

TFs kontor, Litteraturhuset