Gába 1-2 2012

To nye numre kommer ved årsskiftet 2013-2013. Det er valgår i sametingene både i Norge og Sverige og Gába fokuserer på samekvinners selvbestemmelse og rettigheter.

To numre vil utgis årsskiftet 2012-13.  I 2013 er det valgår ved sametingene i både Sverige og Norge, og i Norge feires at det er 100 år siden kvinner fikk allmenn stemmerett. Da passer det å fokusere på samekvinners selvbestemmelse.  Januartema tema er samekvinner og rettigheter.

Les mer her.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).