La Granada #4

Tekster av forfattere og skribenter fra Norge, Danmark og Amerika. Kjente og ukjente stemmer, som alle har det til felles at de er svært talentfulle. Bilder undergrunns-fotografen John Kerlefsen og akvareller av Jack Pierson.

Fjerde nummer av La Granada inneholder tekster av forfattere og skribenter fra Norge, Danmark og Amerika. Noen av bidragsyterne er blant annet Øyvind Berg, Bertrand Besigye, Endre Ruset, Hedda H. Robertsen og Kjersti Anfinnsen, i tillegg til mange flere, kjente og ukjente stemmer, som alle har det til felles at de er svært talentfulle.

I tillegg til de skjønnlitterære bidragene er det denne gangen inkludert bilder av den norske undergrunns-fotografen John Kerlefsen og akvareller av den amerikanske kunstneren og fotografen, Jack Pierson. Pierson har blant annet vært utstilt i Museum of Modern Art i New York, NY, Museum of Fine Arts i Boston, MA, og Metropolitan Museum of Art i New York. Han har også fotografert flere kjente mennesker, blant annet: Naomi Campbell, Snoop Dogg, og Brad Pitt.

Bidragsytere: Didrik Magnus-Andresen, Kjersti Anfinnsen, Øyvind Berg, Bertrand Besigye, Rasmus Varnich Blumensaat, Anders Brenno, Jimmy Chen, Gaute Drevdal, Ingrid Melfald Hafredal  Inger Lise Hammerstrøm, Julie Elise Hauge, Alexander Fallo Huslænd, John Kerlefsen,  Hildegunn Larsen, Amalie Kasin Lerstang, Brad Liening, Isabell El-Melhaoui, Håvard J Nilsen, Henrik Pask, Jack Pierson, Hedda H Robertsen, Endre Ruset, Zachary Schomburg,  Gjertrud Langva Skarsvåg, Naja Søtje, Marius Øfsti, Kristian Wikborg Wiese

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!