Nordnorsk Magasin 2/16

Bli med fra ishavet til Karelen, via Bodø, Meløy, Sørfold, Vesterålen og Varanger. Møt fiskeren Arne Tobiassen fra Vesterålen, og les annet spennende stoff!

Fra ishavet til Karelen

NORDNORSK MAGASIN: I sommerutgaven av NNM kan du bli med fra ishavet til Karelen, via Bodø, Meløy, Sørfold, Vesterålen og Varanger. Du møter fiskeren Arne Tobiassen fra Vesterålen, du får lese beretninga om den veiløse gården Solskinnsbakk i Sørfold, du får høre historia om fyrstikkfurua i Meløy og tas med på reise i Karelen.
Innholdet i denne utgaven av Nordnorsk Magasin er presentert på bloggen vår.

Bestselger i nytt opplag

NORDKALOTTFORLAGET: ”Samla dikt” av Helge Stangnes klatret oppover bestselgerlistene for lyrikk i vinter, fra 6. plass i 2015 opp til 4. plass i begynnelsen av 2016 viser statistikker fra Bokhandlerforeningen. Etter at ”Samla dikt” blei utsolgt i februar i år er den kommet i nytt opplag. Diktsamlingene fra Helge Stangnes har til sammen solgt i 35 000 eksemplarer, et ikke helt vanlig tall for diktbøker!
Les diktet ”Sommarønske” på bloggen vår, et høvelig dikt ved Sankthans!

Temanummer om iransk film med Sara R. Yazdani og regissør Kaveh Tehrani som gjesteredaktører. Kurator Övül Ö. Durmusoglu skriver om Forough Farrokhzads «The House is Black» (1964), filmforsker Annie Fee diskuterer hvorfor Jafar Panahis «Taxi Teheran» (2015) ikke er en art-house film.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern