Norsk Shakespeare- og teatertids-skrift 3-4/11

Theatre in times of crisis: Høyrepopulistene angriper nederlandsk scenekunst. Intervjuer med Kate Valk, den tyske stjerneregissøren Michael Thalheimer m.fl.

Dobbeltnummer 3-4/2011

Theatre in times of crisis: Høyrepopulistene angriper nederlandsk scenekunst.
Innlegg fra seminar i Oslo: Frank Vercruyssen, Manja Topper, Eric de Vroedt.
Intervjuer med Kate Valk (Wooster Group), den tyske stjerneregissøren Michael Thalheimer,
Nicolas Kent (Tricycle Theatre, London), Avignon-hit Vincent Macaigne.

156 sider
Abonnement: www.shakespearetidsskrift.no
Utgis med støtte av Norsk kulturråd
Selges ved alle teatre, enkelte bokhandlere og Narvesen

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.