Norsk Shakespeare- og teatertids-skrift 3-4/11

Theatre in times of crisis: Høyrepopulistene angriper nederlandsk scenekunst. Intervjuer med Kate Valk, den tyske stjerneregissøren Michael Thalheimer m.fl.

Dobbeltnummer 3-4/2011

Theatre in times of crisis: Høyrepopulistene angriper nederlandsk scenekunst.
Innlegg fra seminar i Oslo: Frank Vercruyssen, Manja Topper, Eric de Vroedt.
Intervjuer med Kate Valk (Wooster Group), den tyske stjerneregissøren Michael Thalheimer,
Nicolas Kent (Tricycle Theatre, London), Avignon-hit Vincent Macaigne.

156 sider
Abonnement: www.shakespearetidsskrift.no
Utgis med støtte av Norsk kulturråd
Selges ved alle teatre, enkelte bokhandlere og Narvesen

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!