Numer 110

Numer 110 tar temperaturen på Tegnebiennalen, der Nina Engelsen og Kjetil Skøien ser tilbake på 14 års historie. Kjetil Røed reflekterer over Tegnebiennalen 2016, og Line Ulekleiv spør hva som skjer nå, er det noe som kan trekkes ut som tendens? Morten Harper har plukket seg en serie med ordfrie bøker og Tord Torpe og Tim Ng Tvedt utfordrer hverandre i en tegnestafett. Numer byr også på omtaler av nye bøker.

Møt opp på lanseringen hos Tegnerforbundet. lørdag 3.12. kl.12-13.30, Rådhusgata 17 i Oslo Enkel servering.

Samtale mellom Kjetil Skøien og Nina Engelsen, om Tegnebiennalens start og utvikling. Redaktør Sissel Lillebostad inviterer til møte med innspill og ideer om framtidens NUMER.

Tema: Skrekkfim. Jacob Lillemose og Karsten Wind Meyhoff har vært gjesteredaktører for Wuxia 3/4 – 2017 og laget et temanummer om skrekk og gru på film og tv.
I nummeret kan du blant annet lese intervjuer med skaperne bak tv-serier som Fortitude og Äkta människor, og et nyskrevet essay om sjangeren av skrekkfilmregissørene The Soskia Sisters.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern