Numer 92 - 2012

Nytt sommer-Numer er ute nå, med godt stoff om tegning, illustrasjon og bokkunst. Inneholder bl.a. intervjuer med de som tegner terroristen ABB, intervju med den prisbelønte illustratøren Hilde Kramer og annet spennende stoff

NUMER 92.

Tidsskrift for tegning, illustrasjon og bokkunst.

Av innholdet nevner vi bl.a:

- Ingvill Bryn Rambjøl har intervjuet de som tegner terroristen ABB.

- Maria Torkilsen Horvei har intervjuet den prisbelønte illustratøren Hilde Kramer

- Harald Flor skriver om  billedkunst med overtoner

- Numer har vært på barnebokmesse i Bologna

Og som vanlig har vi anmeldelser av utstillinger, av bildebøker og sakprosa

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.