Objektiv # 10 - 2014

Objektiv #10 er det andre nummer på engelsk, og ble lansert under Paris Photo i november.

Det runde tallet kalte på en evaluering, trenger vi dette særegne “rommet” for kamerabasert kunst som dette tidsskriftet er, eller messer som Paris Photo og gallerier som MELK eller Fotogalleriet?

Vi ser på fotografiets stilling i dag gjennom intervjuer med bl.a Nan Goldin, Camille Henrot og Michael Famighetti. Og gjennom samtaler mellom bl.a Charlotte Cotton & Bjarne Bare, Torbjørn Rødland & Kristian Skylstad, og Objektivs aller første Bladgalleri-utstiller Morten Andenæs & Lucas Blalock.

Tema Avhengighet: Avhengighet gir ikke fritak for straff. Intervju med lege og forsker Knut Boe Kielland, omtale av boka Hva er avhengighet v/ Jahn Arne Olsen og artikkelen «Bør narkotika legaliseres?» av Øyvind Røed. Les vinnertekstene i årets tekstkonkurranse som ble arrangert i samarbeid med =Oslo.

Andre arrangementer

Nyheter fra Eurozine