PLNTY 1/2020

En kommentar til rivingen av Y-blokka: Y-blokka ble skapt av arkitekt Erling Viksjø, Carl Nesjar og Picasso og sto ferdig i 1969. I 2020 river regjeringen bygget til høylytte protester. Bygget blir ansett som stedsspesifikk kunst, norsk kulturarv og verdensarv, og var besluttet vernet i 2011. Magasinet er i sin helhet en kommentar til prosessen som har pågått i mange år og fokuserer på historiene om de tre kunstnerne og hvordan bygget ble til.

Bidragsytere er:

Annicken Dedekam Råge

Fredrik Høyer

Jan Walaker

Marte Østmoe

Mats Linder

Sindre Goksøyr

Tommy Olsson

Torgrim Eggen

PLNTY er et kulturtidsskrift som utgis to ganger i året. Vi jobber i tillegg med kulturstoff på flere plattformer som nett, podkast og video. Vi ønsker å bidra til debatt og være kritiske til den etablerte oppfatningen av hva norsk design, kunst og kultur er. Våre utgivelser er et bidrag til å viske ut skiller mellom akademia og allmennheten, til refleksjon og analyse.

Du finner det i salg her!

Journalistiske kurs

Kurs i programleiing og debatt

Kurs i litteratur-, teater og kunstkritikk i Oslo, Bergen; Trondheim og på nett

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.